Gæsteblog

Spørgsmål, kommentar eller hilsen ?

Fyr løs

Vi glæder os til at høre fra dig

 
 
 
 
* Obligatorisk
.
32 indlæg.
Klaus Klaus skrev den 20. oktober 2020 kl. 19:40
Hej Carl og Pia,

Jeg har også en Oceanis 36cc og ligger i spanien. Jeg er på Instagram med lidt billeder fra min tur.
https://www.instagram.com/sv.utopia/

Lad os få kaffe hvis/når vi engang er i samme område.

🙏
Klaus
carlager Administrator-svar af: carlager
Hej Klaus,

Tak for din besked.

Jamen lad os da endelig mødes, når vi måtte få mulighed for det.

Hvor længe bliver du i Spanien ?
Lisbeth Lisbeth skrev den 7. juli 2020 kl. 10:19
Tak for at tage os andre med på jeres drømme... vi drømmer med og nyder jeres beretninger.
Vi er selv klar til at tage turen i 2022, og er godt i gang med forbedredelserne ( og opsparingen) Vil I dele lidt om det økonomiske i at sejle rundt i Middelhavet ..., hvad koster det typisk at ligge i en havn i Italien og Grækenland? Synes det er svært at blive klog på hvad en havne plads koster, finder priser fra 20-100 Euro på nettet ...Måske der bare er denne variation i priserne..?
Håber I snart for mulighed for at fortsætte drømmen. Glæder mig til nye beretninger
Kh Lisbeth
carlager Administrator-svar af: carlager
Tak for de pæne ord.

Spændende at I er igang med at planlægge en tur. (I kan roligt glæde Jer)

For os har havnepengene udgjort en pæn del af udgifterne ved at sejle i Middelhavet.

MEN

når det så er sagt (eller rettere skrevet), skal det tilføjes at vi som danskere også sejler som danskere. Det vil sige at vi går i havn hver aften. Mange andre ligger for anker. Nogle kun for at proviantere og bunkre vand og diesel for derefter at tilbringe natten for anker. Andre går i havn måske et par gange om ugen og tilbringer resten af ugen for anker.

Priserne varierer fra land til land, fra havn til havn, men også inden for året.

Af de tre lande vi har besøgt var det dyreste Italien. Grækenland det billigste, mens Frankrig var lidt billigere end Italien.

Et lille indtryk af prisvariationen :

I Porto Rotondo på det Nordøstlige Sardinen koster en havneplads for Heron € 218 per døgn i August (Ja du læste rigtigt). € 142 i Juli, € 65 i Juni og September € 35 i Maj, € 18 i april og € 8 fra Oktober til Marts.

Typisk ligger prisen i Italien på omkring € 60 - 90 per døgn i højsæsonen og lidt lavere i Frankrig.

I Grækenland er prisen € 20- 25 per døgn i de kommunale havne og €50- 60 per døgn i de private (her er så også en super komfort).

Vi anbefaler at downloade appen "NAVILY". Her kan I indtaste data på Jeres båd og få oplyst havnepengene per døgn i de fleste havne i Frankrig og Italien og nogen enkelte i Grækenland. I kan også (gratis) booke en plads, hvilket godt kan være nødvendigt i højsæsonen. Appen har også en udmærket oversigt over ankerpladser og brugerkommentarer og vejrudsigter (vind og bølger) for den enkelte plads.

Havnepengene i kanalerne er lave. Typisk € 8-12 per døgn. Men man kan også ligge gratis på en rasteplads, som der findes mange af i Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig.

Håber dette besvarer dit spørgsmål. Du er selvsagt velkommen til at spørge om mere.

Hilsen

Carl & Pia
Peter Brinch Peter Brinch skrev den 18. december 2019 kl. 9:22
Hej Heron!

Vi er en familie på 4 som på 3. år sejler i Middelhavet. Lige pt ligger vi i Spanien. Til foråret sejler vi tilbage mod Italien og videre til Grækenland. Når efteråret sætter ind, er planen at landsætte båden (Hallberg Rassy Monsun 31). Jeg har fulgt lidt med i jeres rejse og kan se i stod på land på Corfu.

Var det en god og sikker oplevelse for jeres båd, og hvilke priser arbejder de med på værftet?

Ser frem til at høre fra jer.
Hilsen hele besætningen på S/Y Libra
carlager Administrator-svar af: carlager
Hej Peter,

Vi er på land hos Cara Yachts i den lille by Plataria. Den ligger på fastlandet et par og tyve sømil sydøst for Gouvia Marina. Vi er fire danske både, der står på land der i denne vinter. Værftet lejer en kran til optagningen og står selv for transport fra kajen til bådpladsen (ca. 200 meter) og opbevaring på bådpladsen. Der anvendes en Parklev trailer til transport og PARKUP EVO (stålstativer) til opbevaring. Pladserne (der er to) er overvågede. Vi betaler 12.500 kr. alt inklusive (dvs. optagning, søsætning og pladsleje) frem til oktober 2020. Værftet ejes og drives af en Irer (Mike), som får hjælp til det administrative af sin datter Niahm.

Vi var vældig glade for Gouvia Marina på Korfu. Men overvintringen kostede her 10.000 kr mere end hos Cara Yachts. Til gengæld er det så lidt mere besværligt at komme til og fra Plataria og der er heller ikke så gode service-og reparationsværksteder som i Gouvia Marina. (Det er virkelig godt her)

... alt i alt føler vi os komfortable med at have efterladt vores hjem hos Cara Yachts i Plataria

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies. 

Nye beretninger?